Θεατρική Αγωγή Εξ Αποστάσεως

Στο πλαίσιο της θεατρικής αγωγής,

ΓΥΜΝΑΣΙΟ:

Όσον αφορά, ενδεικτικά, την τάξη της Β’ Γυμνασίου, προτάθηκε η εξής δραστηριότητα:

«Από τον Προμηθέα σε επόμενους ήρωες…».

Οι μαθητές έκαναν μια αναδρομή σε ήρωες της λογοτεχνίας, της ιστορίας, της μυθολογίας όλων των εποχών, προκειμένου να βρουν αυτούς που τους ταιριάζουν. Σκοπός της δραστηριότητας αυτής είναι να αναζητήσουν τις προθέσεις και τις αξιώσεις του κάθε ήρωα, σύμφωνα με την κριτική τους σκέψη και σημειώνοντας σχετικές αναφορές που γνωρίζουν από την ελληνική και ξένη βιβλιογραφία.

«Από τον Προμηθέα σε επόμενους ήρωες…»

Ο Προμηθέας έμαθε στους ανθρώπους να χειρίζονται τη φωτιά και να δημιουργούν εργαλεία. Τους δίδαξε γραφή και επιστήμες.

Λίγο από τον μύθο του Προμηθέα

«…Βλέποντας την κατάντια του ανθρώπινου γένους και την αδυναμία του απέναντι στη φύση, ο Προμηθέας αποφασίζει να του χαρίσει τη φωτιά. Έτσι, επισκεπτόμενος το εργαστήρι του θεού Ήφαιστου, τοποθετεί τη φωτιά σε ένα κούφιο βλαστό νάρθηκα και τη δίνει κρυφά στους ανθρώπους. Ως τόπος παράδοσης της φωτιάς αναφέρεται η πόλη Σικυώνα της Πελοποννήσου…»

Ο Ρομπέν των Δασών έπαιρνε χρήματα από τους πλούσιους και τα μοίραζε στους φτωχούς.

Λίγο από το βιβλίο «Ο Ρομπέν των δασών»

«… Σου χρειάζονται πολλά λεφτά για να είσαι τίμιος και καλός ιππότης, είπε ο Ρομπέν, ενώ εγώ ελάχιστα ξοδεύω εδώ στο δάσος που ζω. Κι αν ποτέ ξαναβρεθείς σε δύσκολη θέση, έλα να βρεις τον Ρομπέν των Δασών και δε θα διστάσω ούτε στιγμή να μοιραστώ ό,τι κι αν έχω στο θησαυροφυλάκιό μου…»

 

ΔΗΜΟΤΙΚΟ:

Όσον αφορά, ενδεικτικά, την Δ΄ Δημοτικού, η δραστηριότητα «Ένας ήρωας, ένα ζώο και ένα αντικείμενο», ενέπνευσε τους μαθητές, ώστε να επινοήσουν δικές τους ιστορίες, να τις τιτλοφορήσουν και να επικοινωνήσουν τις σκέψεις τους, υλοποιώντας στην πράξη την συνεργασία και την ομαδική εργασία. Η δραστηριότητα υλοποιήθηκε με βάση σχετική εικόνα που δόθηκε για επεξεργασία. Δημιουργήθηκαν ιστορίες με αρχή, μέση και τέλος. Οι συνδυασμοί ήρωα – ζώου – αντικειμένου ήταν πολλοί και εύστοχοι, δημιουργώντας ιστορίες μέσω μιας ευφάνταστης παραγωγής λόγου με χρώματα, ήχους, έκφραση συναισθημάτων και παράλληλη ανάπτυξη των σχετικών δεξιοτήτων των μαθητών.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *