26.03.2024 – ΜΑΘΗΜΑΤΑ Α2΄ ΛΥΚΕΙΟΥ

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ & ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ

ΚΕΙΜΕΝΟ: Ξενοφώντος Ελληνικά, Κεφ.3, παρ. 50: Μετάφραση- Σύνταξη
Για την επόμενη φορά: Μετάφραση – Αρχικοί χρόνοι ρημάτων: παύω-ομαι/ έχω-ομαι

Εργασίες: 1) “ειπών“: Να γίνει εγκλιτική αντικατάσταση στο β΄ ενικό πρόσωπο του ενεργητικού αορίστου β΄ (να γραφεί και το απαρέμφατο και η μετοχή)
2) “εξήλθε“: Να κλιθεί η προστακτική αορίστου β΄ του ρήματος
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Την επόμενη φορά που θα έχουμε “Κείμενο” (δηλ. τη Δευτέρα, 1/4) δε θα εξετάσουμε τη μετάφραση και τις ασκήσεις της παρ. 50, προκειμένου να κάνουμε επανάληψη για το διαγώνισμα του τετραμήνου. Οι ασκήσεις θα εξεταστούν στο μάθημα που θα ακολουθήσει το διαγώνισμα. Το “Συντακτικό” της 6ης ώρας θα γίνει κανονικά.

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ Β΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ : ΤΡΙΤΗ 2 ΑΠΡΙΛΙΟΥ
ΥΛΗ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ
Κείμενο: Ξενοφώντος Ελληνικά, κεφ. 2, παρ. 16-23 (Μετάφραση, σύνταξη, ερμηνευτικά σχόλια από σχολικό βιβλίο και από φυλλάδιο) [Στις συντακτικές παρατηρήσεις μπορεί να ζητηθεί και η πλήρης συντακτική αναγνώριση μιας δευτερεύουσας ειδικής, ενδοιαστικής ή πλάγιας ερωτηματικής πρότασης που υπάρχει στο κείμενο]
Λεξιλογικές- Ετυμολογικές ασκήσεις (διδαγμένες ή μη) από την Τράπεζα Θεμάτων (σελ. 57-69)
Ερώτηση Εισαγωγής (στον Ξενοφώντα) από την Τράπεζα Θεμάτων (σελ. 102-112)
Γραμματική του κειμένου: α΄, β΄, γ΄ κλίση ουσιαστικών – βαρύτονα φωνηεντόληκτα και αφωνόληκτα ρήματα σε όλους τους χρόνους και τις εγκλίσεις – αρχικοί χρόνοι ανωμάλων ρημάτων: ειμί, λέγω, πέμπω, κελεύω-ομαι, ποιώ, γίγνομαι, νομίζω, δέχομαι, (κατα)πλέω, άρχω-ομαι, εργάζομαι
[Στη γραμματική συμπεριλαμβάνεται και ο ενεργητικός αόριστος β΄ σε όλες τις εγκλίσεις, καθώς και και ο μέσος, αλλά μόνο στην οριστική]

ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟ: Δευτερεύουσες ενδοιαστικές προτάσεις (βλ. θεωρία από το Φυλλάδιο του Συντακτικού)
Εργασία: Από την άσκηση 1 στις ειδικές προτάσεις: 3, 8, 9, 11 (Να απαντήσετε αναλυτικά στο τετράδιό σας)

ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ: Αόριστος Β΄ (Ενεργητική φωνή): Φωτοτυπία σελ. 1: πρώτος πίνακας, σελ. 2: παρατηρήσεις 1, 2
Άσκηση: Να κλιθεί ο αόριστος β΄ του ρήματος “τυγχάνω” (“έτυχον”) σε όλες τις εγκλίσεις και να γραφεί το απαρέμφατο και η μετοχή






ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ

Διαγώνισμα β΄ τετραμήνου

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ Β΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ : ΤΕΤΑΡΤΗ 27 ΜΑΡΤΙΟΥ
ΥΛΗ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑΤΟΣ
Θεωρία
Δομή και τρόποι ανάπτυξης παραγράφου (σ. 1-11)
Συνοχή-Συνεκτικότητα (σ. 15-20)
Περίληψη (σ. 21-28)
Ευθύς και Πλάγιος Λόγος (σ. 57- 60)
Η Επιστολή (σ. 79-81) [για την Παραγωγή Λόγου]
Παραγωγή Λόγου
Θέμα: “Εφηβεία-Νεότητα”

ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

ΤΘ. 14509 “Εφηβεία”
ΕΡΓΑΣΙΑ: Θέμα 4

ΑΛΓΕΒΡΑ


αριθμητική πρόοδος
Ασκήσεις βιβλίου
Α1i,2i ,8i ,9i σελ 129-130

ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ

ΤΘ , 202, 204

ΒΙΟΛΟΓΙΑ

Εμμηνορρυσιακός κύκλος σελ. 80-82

ΦΥΣΙΚΗ

Ευθυγραμμη ομαλα μεταβαλλομενη κινηση,επιταχυνση .

ΧΗΜΕΙΑ

Επανάληψη σε όλο το κεφάλαιο των Χημικών Αντιδράσεων
Τεστ την Πέμπτη 21 Μαρτίου

ΙΣΤΟΡΙΑ

V. Η Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία (1ος αι. π.Χ. – 3ος αι. μ.Χ.)
1.2. Οι διάδοχοι του Αυγούστου
(14-193 μ.Χ.)
Η διοίκηση και το δίκαιο (σελ. 214-216)
2. Η κρίση της αυτοκρατορίας τον 3ο αι. μ.Χ. (σελ. 228). Το εισαγωγικό κείμενο.
Στην τάξη: επαναληπτικές ασκήσεις 1, 2 & 5.

ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ (ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ, ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΘΕΣΜΟΙ ΚΑΙ ΑΡΧΕΣ…)

Ενότητα 6.2.4 : Τα Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας

ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ

Στο βιβλίο των Θρησκευτικών σελίδα 47 Αριθμός 1. Το 9ο άρθρο του «Συμβόλου της Πίστεως».
¨Εἱς μίαν, ἁγίαν, καθολικὴν καὶ ἀποστολικὴν Ἐκκλησίαν¨
Να ψάξετε και να ερμηνεύσετε καθεμία λέξη τι σημαίνει 1-2 γραμμές το πολύ η κάθε μια λέξη.

ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

Εισαγωγή βίντεο από YouTube στην html

ΑΓΓΛΙΚΑ

In class:
Grbk : p 76
Corrected homework
Homework
No homework

ΓΑΛΛΙΚΑ

Τα βιβλία θα παραγγελθούν από το σχολείο. Το κόστος ανέρχεται στα 31,92 ευρώ.
Καλή σχολική χρονιά!

ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ

Αφήστε μια απάντηση