Μουσική Αγωγή – Project Νηπιαγωγείου

Στο πλαίσιο δραστηριοτήτων που γίνονται στη τάξη σχετικά με τη μουσική αγωγή, σχεδιάσαμε μαζί με τον δάσκαλο μουσικής,  με ειδίκευση στα κρουστά, Γιώργο Μπαράκο ένα σκετς με θέμα: «Η κυρά Μουσική και οι φίλοι της Ρυθμός και Μελωδία». Σκοπός μας ήταν μέσα από ένα διήμερο προτζεκτ να μεταφέρουμε στα παιδιά την έννοια του ρυθμού και της μελωδίας που κρύβονται πίσω από τα τραγούδια που μαθαίνουμε. Κατασκευάσαμε και αναλύσαμε μέσα από δύο πίνακες αναφοράς τον Ρυθμό (πυραμίδα- χρονικές αξίες) και την Μελωδία (μουσικές νότες τοποθετημένες στο πεντάγραμμο). Επίσης, έγινε επίδειξη κρουστών οργάνων από τον κύριο Μπαράκο με στόχο να γνωρίσουν τα  διαφορετικά είδη αυτής της κατηγορίας  και μέσα από παιχνίδια μάθαμε να ξεχωρίζουμε τους διαφορετικούς ήχους τους. Ακολούθησαν περισσότερα βιωματικά παιχνίδια με το σώμα μας για να κατανοήσουν την έννοια του ρυθμού μέσα από το σωστό μέτρημα αλλά και της μελωδίας μέσα από τα τραγούδια. Στο τέλος κατασκευάσαμε μαράκες και ξύστρες από ανακυκλώσιμα υλικά.

 Τα λόγια του σκετς:

Μουσική: Αθανασίου Μαρία

Ρυθμός: Γιώργος Μπαράκος

Μελωδία: Μαρία Παπασταύρου

 

Είμαι η κυρά – Μουσική

Φίλη σας πολύ καλή

Σας μαθαίνω τραγουδάκια

Που αρέσουν στα παιδάκια

 

Έχω δύο συνοδούς

Φίλους μου μοναδικούς

Είναι ο  ρυθμός και η μελωδία

Που με βοηθούν να σας ζωντανεύω τη φαντασία

 

Εγώ είμαι ο Ρυθμός

Που μετράω και είμαι σωστός

Λέω στη κυρά – Μουσική

Να πηγαίνει αργά ή γρήγορα πολύ.

 

Κι εγώ είμαι η μελωδία

Είμαι ο ήχος της κυρά –Μουσικής

Οι νότες μου σου λένε

Το τραγούδι πώς να πείς.

 

Έτσι και οι τρεις μαζί

Δίνουμε στα τραγούδια ζωή

Τους στίχους ζωντανεύουμε και όλοι μαζί χορεύουμε.

 

Ξεκινά η παρουσίαση του ρυθμού πίσω από τον οποίο κρύβονται οι παύσεις, τα ολόκληρα, τα τέταρτα, τα όγδοα.

 

Τώρα ο κύριος ρυθμός

 που είναι φίλος σας καλός

θα σας δείξει τα κρουστά

και θα παίξετε παιχνίδια πολλά.

Αφήστε μια απάντηση