Η Επανάσταση του 1821 στον Χάρτη

Η Επανάσταση του 1821 στον Χάρτη, είναι ένα project των 21 μαθητών της Στ’ Δημοτικού των Εκπαιδευτηρίων μας του Σχ. Έτους 2018-2019. Σκοπός ήταν η τοποθέτηση πάνω στο χάρτη των γεγονότων που αφορούν την Επανάσταση του 1821, μαζί με ημερομηνίες, πρόσωπα και πληροφορίες. Έτσι θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν εκπαιδευτικό εργαλείο μέσα στην τάξη αλλά και έξω απ’ αυτή.

Οδηγίες

•  Στον χάρτη μπορείτε να κάνετε zoom in και zoom out.
•  Πατώντας το πάνω αριστερό κουμπί του χάρτη εμφανίζεται το υπόμνημα με τα επίπεδα – χρονολογίες και τα γεγονότα. Επιλέγοντας ένα γεγονός, σας μεταφέρει στην τοποθεσία του στο χάρτη ενώ σας εμφανίζει τις πληροφορίες του γεγονότος και τις σχετικές εικόνες.
•  Επιλέγοντας ένα απ’ τα σύμβολα πάνω στον χάρτη σας ανοίγει αριστερά το υπόμνημα με τις πληροφορίες και τις εικόνες του συγκεκριμένου γεγονότος.
•  Πατώντας το πάνω δεξί κουμπί του χάρτη μεταφέρεστε στο Google MyMaps, όπου μπορείτε να περιηγηθείτε στον χάρτη σε πλήρη οθόνη.
•  Απ’ το υπόμνημα του χάρτη μπορείτε να επιλέξετε να εμφανίζονται τα γεγονότα από συγκεκριμένες χρονολογίες.

Ακολουθεί το Υπόμνημα των συμβόλων του Χάρτη:

Πώς ξεκίνησε

Προχωρώντας στο μάθημα της Ιστορίας τους και συγκεκριμένα στην Επανάσταση του 1821, οι μαθητές διαπίστωσαν πως τα γεγονότα στο σχολικό βιβλίο δεν αναφέρονται σε χρονολογική σειρά. Έχοντας, λοιπόν την ανάγκη να τα δούνε σε χρονολογική σειρά, να γνωρίσουν τα πρόσωπα που συμμετείχαν σε κάθε γεγονός και να φτάσουν και στο μέρος που συνέβησαν τα γεγονότα, αποφάσισαν να δημιουργήσουν έναν online χάρτη στο Google Maps, προσβάσιμο σε όλους, οποίος θα περιέχει τα γεγονότα της Επανάστασης του 1821 με λίγα λόγια από το σχολικό βιβλίο, τα σημαντικά πρόσωπα που συμμετείχαν και κάποιες ενδεικτικές εικόνες.

Στόχοι

• Πιο επισταμένη γνώση της Επανάστασης του 1821.
• Χρήση των Google Maps για δημιουργία πληροφοριακού χάρτη.
• Χρήση προγραμμάτων στον Η/Υ για αποθήκευση και επεξεργασία εικόνας (στη συγκεκριμένη περίπτωση PowerPoint)
• Ανάπτυξη Ομαδικότητας και Συνεργασίας μεταξύ των μαθητών.
• Χρήση προγραμμάτων αναζήτησης στο διαδίκτυο.
• Επισήμανση των σημαντικότερων σημείων ενός γεγονότος.
• Χρήση Η/Υ για πληκτρολόγηση και επεξεργασία κειμένων.
• Αναφορά των πηγών για κάθε πληροφορία που καταγράφεται.

Διαδικασία Υλοποίησης

Η υλοποίηση του προγράμματος πραγματοποιήθηκε από την τάξη χωρισμένη σε 4 ομάδες που περιοδικά άλλαζε η σύνθεσή τους, για ανανέωση στόχων και συνεργασίας.

1ο Στάδιο:
• Καταγραφή σε πίνακα των γεγονότων του κάθε μαθήματος σχετικών με την Επανάσταση του 1821, του τόπου, της ημερομηνίας και των κεντρικών προσώπων που συμμετείχαν.
• Ταυτόχρονα γινόταν η αναζήτηση εικόνων των κεντρικών προσώπων η προσαρμογή τους σε συγκεκριμένες διαστάσεις και μορφοποίηση, καθώς και η προσθήκη στο κάτω μέρος τους των βασικών πληροφοριών

2ο Στάδιο:
• Διαχωρισμός των γεγονότων ανά χρονολογία:

– προεπανασταστικά γεγονότα έως και το 1820
– 1821
– 1822
– 1823
– 1824
– 1825
– 1826
– 1827
– 1828
– 1829 και μετά
δημιουργώντας αντίστοιχα επίπεδα στους Google Maps, με διαφορετικό χρώμα το καθένα, ώστε να είναι εύκολα διακριτά στο μάτι.

3ο Στάδιο:
• Καταγραφή των γεγονότων στο Google Maps ανά επίπεδο χρονολογίας.
• Πλαισίωση του κάθε γεγονότος με το αντίστοιχο κείμενο του σχολικού βιβλίου ή από διαδικτυακές τοποθεσίες καθώς και με τις εικόνες που είχαν αναζητήσει και επεξεργαστεί οι μαθητές
• Διαχωρισμός των γεγονότων ανά είδος και σήμανσή τους με διαφορετικό σύμβολο πάνω στον χάρτη.

Υπεύθυνος Εκπ/κός: Σκόνδρας Γεώργιος

Αφήστε μια απάντηση